11. feb. 2012

Koh Samui


"Long time no see" er vist et yderst passende udtryk som start på dette indlæg med fotos af et udpluk af dejlig thai-mad jeg de seneste 2 uger har nydt på Koh Samui.
Det har været min første tur til Thailand, men er bestemt ikke den sidste. Foruden at hér, set med mine vintertrætte danske øjne, er ufatteligt smukt med frodig regnskov og postkortblåt vand, er det også et land med en befolkning så smilende og hjælpsom i en grad jeg intet andet sted har oplevet!

På madsiden er det helt store hit for mig tom yum goong, en spicy rejesuppe der nu står øverst på listen over retter jeg meget gerne vil kunne efterligne i mit egen køkken. Derudover er også tom ka gai, grøn karry, spicy papaya salat samt pad thai retter jeg gerne vil have ind i mit repertoire - men helt så godt som thai-mutter laver dem, ved jeg dog vil tage tid før den sidder lige i øjet.
Derudover er der de friske frugter som fx mango, vandmelon og ananas, der helt igennem smager af sol og sommer, samt de læskende shakes bestående kun af frugt og isterninger - men som ikke desto mindre smager himmelsk.
















1 kommentar:

  1. Hold da helt ferie, hvor er det nogle skønne billeder. Jeg er selv halv thai og drømmer i disse dage om at tage på besøg - blot for at kunne nyde maden. Hvilket kamera bruger du?
    Mvh Nadia / foodfanatic.dk

    SvarSlet